Saturday, April 9, 2011

accountancy is great!!!

kenapa aku nak amik accountancy????

1st sbb aku minat nombor....

2nd sbb aku nak jd ahli korporat.. utk jadi ahli korporat such as CEOn top management kena ada accounting knowledge...

3rd sbb accountant memerlukan komitmen yg sgt tinggi kerana perlu bekerja sehingga lewat malam...

4th sbb aku nak buka bisnes besar2.. so i need that accountg knowledge r8?!?!?!

5th sbb accountancy banyak cabrn risiko.... antaranya.. kena cekap analisis data.. bermain dgn nombor.. teliti..jujur.... balik lewat malam.. kalau single okla..kalau dah ada family kena pandai2la:)))

6th sbb masa belajar pun ada cabarannya..cabaran plg besar lawan dgn budak2 cina yg terror mengira ni! kalau korg nak tahu lebih 50% org cina involve dlm bdg ni... so aku nak buktikan aku pun boleh!!! Islam boleh!!! hehe:p

7th sbb aku teringat kat arwah atuk aku.. dulu dia ada bisnes... bapak aku jaga bisnes arwah atuk.. so aku rasa mungkin itu salah satu sbb aku nak ikut jejak diaorg.. darah bisnes.. aku rasa arwah atuk ada impian nak besarkan bisnes dia tp tak kesampaian kerana telah pergi dulu.. so ni kira macam aku nak teruskan impian arwahla.. lgpun aku mmg rapatla gak dgn arwah masa kecik2..

8th sbb gaji yg lumayan.. hehhe:p nak bahagiakn parents dgn kejayaan aku:))

walauapapun aku harap aku dapat pergi jauh dalam bidang ni..... perakaunan!!!!!

No comments:

Post a Comment